Trailen

Detta är en exempeltext


Detta är en exempeltext

Detta är en exempeltext för att visa hur det kan se ut. Du kan själv ändra denna text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum.

Detta är en exempeltext

Detta är en exempeltext för att visa hur det kan se ut. Du kan själv ändra denna text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum.

Detta är en exempeltext


Detta är en exempeltext


Detta är en exempeltext


Detta är en exempeltext

Detta är en exempeltext för att visa hur det kan se ut. Du kan själv ändra denna text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum.

Detta är en exempeltext

Detta är en exempeltext för att visa hur det kan se ut. Du kan själv ändra denna text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec libero. Suspendisse bibendum.

Tabs


Totally Accurate Battle Simulator (känd som TABS) är ett kampspel där du väljer olika arméer och trupper för att slåss mot varandra i en automatisk simulering som modellerar deras offensiva och defensiva förmågor. Efter installationen är kampen till stor del automatisk och beräknad av simuleringen snarare än mänsklig input.


Kampanjläge består av att välja typer av arméenheter inom fraktionerna: Tribal, Farmers, Medieval, Ancient, Vikings, Dynasty, Renaissance, Pirates, Spooky och Wild West. Varje fraktion har sina egna förmågor, styrkor och svagheter och hanterar olika mängder skada. Varje enhet har en kostnad så du måste balansera dina resurser och överväga vem du kämpar mot och ta hand om dig när du placerar formationer på slagfältet.


Med Sandbox-läget kan du ställa in arméer utan att oroa dig för kostnaderna eller behovet av att vinna. Det roliga är att se hur olika konfigurationer gör mot varandra. Vanligtvis kan ett stort antal svagare enheter ställas in för att ta emot färre starkare enheter.

skrivet av Stefan

Craftopia

Craftopia marknadsför sig själv som ett flerspelarspel (kan också spelas som i singelspelare, naturligtvis) överlevnadsspel i öppen värld. Om det här ser ut som en blandning av kategorier för dig, beror det på att om utvecklarna på Pocket Pair designar ett spel byggt för att svara på frågan: vad skulle hända om vi kombinerade våra favoritspel tillsammans. För närvarande i tidig åtkomst tror jag verkligen att när det verkligen är klart kan jag aldrig behöva äga ett annat spel igen

Det är ett djupt ambitiöst projekt, och den stora storleken på Craftopia omfattning betyder att det inte utmärker sig på något än. Jag menar, det en sandlåda mad överlevnadseras genom att bygga ger dig möjlighet att odla, dom kan automatiseras genom att bygga fabriker när du utvecklas. Låt oss inte glömma Hack-and-Slash-kampen i kombination med Fantasy RPG-stavning! Om det här var ett genre drickspel hade vi alla varit döda nu.

Med eftersom Craftopia bockar så många lådor är det väldigt roligt. Tycker jag att det är lite som om jag spelar Zelda: Breath Of The Wild

Välj ibland Craftopias genreladdade innards och kommer att upptäcka att den har sin egen historia och brister i identitet som slår ut hjärtat också. Här är bara några saker jag har gjort eller sett som förvirrar och imponerar mig.

skrivet av Stefan Fischerström

Grounded

Den nästa stora uppdateringen till Obsidian Entertainments är ett överlevadspel som heter Grounded som avslöjades igår under Xbox och Bethesda Gams Showcase på E3 2021. Uppdateringen, som ska kallas för The Shroom och Doom Update, anländer den 30 juni till alla plattformar som spelet finns tillgängligt på, och ett kommer ge en ny mängd nytt innehåll att utforska, bland annat skräckinjagande nya spindelboss som kallad Brood Mother, och svampar, husdjur

Grounded är ett fortfarande i Game Preview-stadiet och det nämndes tyvärr inget om ett premiärdatum då det anses vara helt färdigt. Spelet börjar dock se väldigt färdigt ut och vi se fram emot att testa dessa nytillskott.

skrivet av Stefan Fischerström


Second Extinction Early Access -granskning

rivet av stefan fischerströmkJag har en lista, en ganska kort, över saker som får min omedelbara uppmärksamhet - och dinosaurier är ganska nära toppen. Vid en viss tidpunkt tidigare var Dino Crisis och Turok bland mina favoritspel, och när Horizon Zero Dawn tappade en trailer full av robotdinosaurier så tappade jag förståndet. Så när jag kom på Second Extinction, en Left 4 Dead-like co-op shooter som byter zombies mot muterade dinos, blev jag bara lite upphetsad.

Beläget i en post-apokalyptisk värld som är överkörd av dödliga gigantiska monster, ser du dig släppa in på några ganska stora kartor i grupper om tre för att klara uppsatta mål. Dessa mål är ganska okomplicerade i sig själva: hitta det nedskjutna planet, aktivera radiosignalen etcetera, och de skulle alla vara en promenad i parken om inte för horderna av skrikande rovfåglar och sådant som påverkar dig.

Dinos kommer från gryningspunkter som du kan förstöra i massiva antal, och det finns en anständig mängd djur. Från sura spottar till gigantiska Triceratops, stegosaurus, ankilosaurer som rullar på dig som pansarpläterade vrakbollar och naturligtvis King Rex. De kommer på dig tjockt och snabbt och slår dig obevekligt om och om igen. Tänk på det som en horde i Left 4 Dead bara mer grym och tandig.

Om något kan det vara lite mycket ibland, när en hord är på dig och du knappt kan röra dig eller andas. Men det är där dina lagkamrater kommer in. Var och en av de fyra valbara karaktärerna har sina egna förmågor, till exempel Rosy, som kan skapa tillfälliga elektriska barriärer för att hålla dinos i avstånd och unika vapenladdningar. Även om de inte exakt synergiserar, finns det en anständig variation, från maskinpistoler och hagelgevär till miniguns och granatkastare. Vapnen kan uppgraderas, och du kan ta Kontrakt under uppdrag som ger dig något annat att fokusera på, med enkla men grindiga mål som att döda dinos med vissa vapen eller landa huvudskott.


Inte för att du kan se om du landar headshots halva tiden. Det finns lite feedback från vapnen, vilket är något som måste tas upp förr snarare än senare eftersom det ibland distraherar från det roliga att klippa genom horder av fjälliga, taggiga djur. Det kan också vara lite buggy, vilket förmodligen kan förväntas med tanke på kartornas storlek.


Det finns också krigsinsatsen att överväga: ett globalt initiativ som ser Dino populationen reagera på dina handlingar. Misslyckade uppdrag i ett visst område på kartan och dinosaurieaktivitet kommer att öka för andra spelare. Lyckas du tillräckligt så går de vidare till ett annat område. Det är säkert en solid grund och ett coolt sätt att skapa en gemenskap.

det stora bekymret med Second Extinction är hur mycket extra innehåll som läggs till och hur regelbundet. Just nu är det en anständig skytt, men det är lite repetitivt. Utbudet av dinosaurier är häftigt, stämningen är på sin plats, men de fyra karaktärerna är en liten not, som spottar ut samma rader och kvittrar både under och efter drop-shipping ner till planetens yta. Progressionssystemet känns också bristfälligt, trots att man kan uppgradera vapen, som sannolikt kommer att byggas på senare.

Second Extinction har en solid grund för att flytta från Early Access och till Xbox. War Effort känns coolt och fotograferingen är ganska rolig trots brist på korrekt feedback om skador. Det är mycket en Left 4 Dead stallkamrat, men den står på egen hand tack vare sin fientliga variation och övertygande atmosfär. Det är högt och hektiskt och mycket roligt, och det finns dinosaurier i det. Vad mer vill du ha?

skrivet av Stefan fischerström